10 Kluczowych Czynników SEO

10 kluczowych czynników rankingowych SEO, które należy znać.

Jak przebiega Pozycjonowanie Wrocław?

 

Wymagania SEO ciągle się zmieniają i nadążanie za najnowszymi osiągnięciami może być trudne. Ale jeśli chcesz, aby Twój ranking w Google przeszedł z niewidocznego na szczyt listy, musisz być na bieżąco. Dobrze zoptymalizowane strony generują z czasem coraz większy ruch, co oznacza więcej leadów i sprzedaży. Bez SEO wyszukiwarki nie będą w stanie znaleźć Twojej witryny, a cała Twoja ciężka praca pójdzie na marne. Dowiedz się więcej o Pozycjonowanie Kontakt.

W tym przewodniku odpowiemy na pytanie „co oznacza SEO” i przedstawimy podstawowe czynniki pozycjonowanie Wrocław kontakt, których potrzebujesz, aby zdominować wyniki wyszukiwania.

Pod koniec tego artykułu będziesz mieć dobrze zoptymalizowaną witrynę, która przyniesie Ci więcej korzyści.

Stworzyliśmy ten poręczny spis treści, jeśli chcesz przeskoczyć do czynników rankingu SEO, które Cię najbardziej interesują:

Jakie są najważniejsze czynniki rankingu SEO?

  • Bezpieczna i dostępna witryna internetowa
  • Szybkość strony (w tym szybkość strony mobilnej)
  • Przyjazność dla urządzeń mobilnych
  • Wiek domeny, adres URL i uprawnienia
  • Zoptymalizowana treść
  • Techniczne SEO
  • Doświadczenie użytkownika
  • Znajomości
  • Sygnały społeczne
  • Prawdziwe informacje biznesowe

Na samym końcu tego artykułu w końcu odpowiemy na pytanie, które wisi nad większością początkujących uczących się SEO: co jest ważniejsze, aby zadowolić Google czy moich odbiorców?

Zanim przejdziemy do szczegółów każdego czynnika rankingowego, przyjrzyjmy się podstawom działania rankingów wyszukiwarek.
Zrozumienie SEO Wrocław lub „Jak uzyskać wyższą pozycję w Google?”

Wiele osób zastanawia się, jak działają rankingi Google. Zanim więc przejdziemy do faktycznych czynników rankingowych w wyszukiwarkach, zacznijmy od odpowiedzi na kilka podstawowych pytań, które większość ludzi ma na temat usług SEO.

Co to jest „ranking” w SEO?

Jak być może wiesz, SEO to optymalizacja stron Wrocław pod kątem wyszukiwarek, co oznacza po prostu zwiększenie prawdopodobieństwa zajmowania stron internetowych w wyszukiwarkach, czyli pozycjonowanie kontakt. Ale bądźmy szczerzy: w tym momencie to naprawdę oznacza Google.

A jak to dokładnie działa? Rozbijmy to.

W SEO ranking odnosi się do pozycji Twoich treści na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Ranking # 1 oznacza, że gdy ludzie wyszukują określone hasło, Twoja strona internetowa jest pierwszym wynikiem (z wyjątkiem promowanych wyników, fragmentów i pól odpowiedzi, które omówimy w dalszej części tego przewodnika).

Pojawienie się w pierwszej trójce pod względem wyników jest świetne, ponieważ współczynniki klikalności rosną wraz ze zbliżaniem się do # 1, jak widać na poniższym obrazku dostarczonym przez Backlinków:

Przydatne jest również pojawienie się na pierwszej stronie w pierwszej dziesiątce wyników. Dzieje się tak, ponieważ 95% ludzi nigdy nie przechodzi przez pierwszą stronę.

Stąd słynny dowcip w świecie Google SEO: gdzie najlepiej schować zwłoki?

Na stronie 2 Google.

Czego szuka Google w SEO?

Deklarowanym celem Google jest „uporządkowanie informacji na całym świecie i uczynienie ich powszechnie dostępnymi i użytecznymi”. Dostarczanie trafnych wyników wyszukiwania to duża część tego. Oto jak działają:

Jak działają rankingi wyszukiwania Google?

Po pierwsze, roboty wyszukiwarek Google (zautomatyzowane oprogramowanie zwane „pająkami”) przemierzają sieć. To brzmi strasznie, wiemy o tym. Ale wszystko to oznacza, że odwiedzają strony internetowe.

Po drugie, dodają odpowiednio zoptymalizowane i możliwe do zindeksowania strony do indeksu Google i skatalogują je.

Po trzecie, gdy ludzie wyszukują w Google, na podstawie wprowadzonych haseł (spośród bilionów stron w indeksie Google) pokazuje, które według nich są najbardziej trafnymi wynikami. Aby się tam znaleźć, konieczne jest pozycjonowanie we Wrocławiu.

Google ma różne i niezwykle złożone algorytmy decydujące o tym, jakie treści będą wyświetlane i w jakiej kolejności. Ale wszystkie te zabawne rzeczy omówimy później.

Gdy Twoja strona wyląduje w SERP, musisz jednak polegać na tytułach stron i meta opisach dla wyszukiwarek, aby kliknąć link i odwiedzić Twoją witrynę.

Jak działają rankingi wyszukiwania Google?

Kiedy ludzie chcą znaleźć informacje, wpisują lub wypowiadają słowa związane z tym, czego szukają. Nazywa się to słowami kluczowymi i przyjrzymy się im w sekcji Optymalizacja treści w tym przewodniku.

Jednak utrzymanie pozycji witryny w Google to nie tylko maksymalne wykorzystanie konkurencyjnych słów kluczowych. Jest to również kwestia jakości informacji.

Zgodnie z własnymi ocenami jakości wyszukiwania Google, kiedy indeksuje główną treść każdej strony, sprawdza takie czynniki, jak:

  • Temat strony
  • Jakość i ilość treści
  • Informacje o witrynie internetowej i informacje o twórcy treści
  • Reputacja strony internetowej i twórcy treści
  • Interakcja użytkownika ze stroną (czas spędzony na stronie, współczynnik odrzuceń itp.)
  • Ekspertyza, autorytet i niezawodność (EAT)

Za chwilę przyjrzymy się bliżej temu drugiemu (EAT), ponieważ stało się ono bardzo ważne.

Algorytym Google i rankingi SEO…

Na razie wiedz tylko, że wszystkie wymienione powyżej czynniki wpływają na algorytm Google i pomagają określić rankingi SEO.

W oparciu o powyższe wytyczne dotyczące ocen, Google pokazuje internautom najbardziej trafne, wysokiej jakości wyniki związane z tym, czego szukają. Najistotniejsze są wyświetlane jako pierwsze, reszta jest wyświetlana na kolejnych stronach.

Jednym z celów zarządzania czynnikami rankingowymi SEO jest poinformowanie Google, kiedy Twoje strony w Twojej witrynie są odpowiednie dla określonych zapytań, aby użytkownicy klikali linki i odwiedzali Twoją witrynę.

Zanim przejdziemy do dwóch różnych typów SEO, przyjrzyjmy się bardziej szczegółowo pojęciu wiedzy specjalistycznej, autorytetu i niezawodności.
Co to jest EAT i dlaczego jest to ważne?

W sierpniu 2018 r. Firma Google wprowadziła „Aktualizację medyczną”, w której podkreślono fachowość, autorytet i niezawodność (EAT) jako główne czynniki rankingowe. Zastąpili nawet niektóre przykłady „treści o wysokiej jakości” na „wysoka EAT”.

Celem tej zmiany było zapewnienie użytkownikom nie tylko najwyższej jakości treści, ale także odpowiednich informacji z tych treści. Bardzo ważne jest, aby to zrozumieć.

Google odkrył, że większość wyszukiwarek przychodzi na swoją platformę po prawie wszystko. Oznacza to, że pojawienie się złych wyników może poważnie wpłynąć na życie ich użytkowników.

Strony internetowe, które mogą prowadzić do zmieniających życie wyników, zaliczane są do kategorii „Twoje pieniądze lub Twoje życie” (YMYL). Pomyśl o witrynach medycznych, witrynach planowania finansowego lub wszystkim, co może zmienić stan szczęścia, zdrowia i bogactwa danej osoby.

Gdy ktoś zwraca się do Google o informacje, które mogą mieć rzeczywiste konsekwencje, Google chce mieć pewność, że dostarcza swoim użytkownikom możliwie najdokładniejsze informacje.

Po części oznacza to ocenę nie tylko zawartości strony, ale także reputacji jej twórcy.

Reputacja autora EAT

Więc zamiast skupiać się tylko na tym, co mówi strona witryny, Google próbuje teraz dowiedzieć się, kto to mówi. Jest to szczególnie ważne w przypadku witryn YMYL.

Oznacza to spojrzenie na każdą kategorię z osobna:

Specjalizacja: czy autor treści ma umiejętności i wiedzę wymagane w swojej dziedzinie?
Autorytet: Czy jest to najlepsze źródło odpowiedzi na pytanie badacza, czy też jest inna osoba „referencyjna”, która byłaby lepszym źródłem?
Rzetelność: Czy autor zapewnia rzetelną i bezstronną prezentację tematu w treści?

Ale jaki jest dokładny wzór Google na pomiar EAT? Cóż, to trudna część.

Nikt poza Google tak naprawdę o tym nie wie.

Czynniki SEO zna najlepiej Google ale…

Wiemy jednak, że mają duży zespół ludzkich badaczy, którzy upewniają się, że EAT jest mierzony tak dokładnie, jak to możliwe. Jak wyjaśnia Ahrefs, Google mierzy EAT w trzech krokach:

Inżynierowie tworzą algorytm poprawiający wyniki wyszukiwania
Kontrolerzy jakości (badacze-ludzie) widzą wyniki badań zi bez zmian wprowadzonych przez inżynierów
Google bierze pod uwagę komentarze recenzentów jakości przy podejmowaniu decyzji, czy zastosować trwale zmianę algorytmu

Nie jest to jeszcze doskonały system. Ale jest zaskakująco dokładny w mierzeniu wiedzy specjalistycznej, autorytetu i niezawodności witryny.

Teraz niektórzy SEO bagatelizują znaczenie EAT jako czynnika rankingowego. Trudno z nimi rozmawiać, ponieważ znowu nikt tak naprawdę nie rozumie złożonego algorytmu rankingowego Google.

To powiedziawszy, niektórzy bardzo renomowani ludzie udokumentowali silne korelacje z EAT i rankingiem.

Ekspert SEO Marie Haynes, dyrektor generalny Marie Haynes Consulting (MHC), wyjaśnia, jak EAT wpływa na rankingi:

„Zespół MHC widział wiele witryn, na które naszym zdaniem negatywny wpływ miały aktualizacje jakości Google z powodu braku EAT. Mieliśmy również przyjemność pomagać firmom w ulepszaniu ich systemu Google EAT, zwiększając ruch.”

Ok, ale co to wszystko dla Ciebie oznacza?

Jak możesz zwiększyć swoją dietę? 

Oto kilka pomocnych wskazówek:

  • Utwórz szczegółową stronę „O nas” w swojej witrynie
  • Zoptymalizuj swoją stronę pod kątem intencji wyszukiwania (co omówimy później)
  • Dumnie wyświetlaj wszelkie nagrody, certyfikaty lub referencje w swojej witrynie
  • Zwiększ swój autorytet w sieci dzięki postom gości
  • Odpowiadaj na pozytywne i negatywne recenzje
  • Dbaj o to, aby wszystkie informacje na Twojej stronie były jak najbardziej bezstronne i dokładne
  • Zapewnij łatwo dostępną stronę kontaktową z różnymi sposobami kontaktu użytkowników z Tobą lub Twoim zespołem

Są to wszystkie sposoby, dzięki którym ludzie mogą zwiększyć swoją EAT, aby uzyskać wyższe pozycje. I szczerze mówiąc, wiele z nich sprowadza się do korzystania z najlepszych praktyk w zakresie zarządzania swoją reputacją w Internecie.

Powiedzmy jednak jasno: nigdy nie ma gwarancji, że strona pierwsza lub pierwsza pozycja w rankingu, a wraz ze zmieniającymi się wskazówkami SEO, rankingi wyszukiwarek zmieniają się wraz z nimi.

Ale teraz lepiej zrozummy kilka terminów SEO, które będziesz często słyszeć w świecie marketingu.

Co to jest SEO na stronie i SEO poza stroną?

SEO na stronie i poza nią

Dwa terminy, o których często wspomina się, mówiąc o czynnikach pozycjonowanie stron internetowych Wrocław SEO, to SEO na stronie i SEO poza stroną.

SEO na stronie odnosi się do czynników w Twojej witrynie, które możesz zoptymalizować, takich jak kod i zawartość.

Pozycjonowanie Google Wrocław poza stroną oznacza działania podejmowane poza Twoją witryną w celu wpłynięcia na wiarygodność i autorytet Twojej witryny poprzez tworzenie odpowiednich linków przychodzących i odpowiednich sygnałów z mediów społecznościowych.

Oba typy są uwzględnione w głównych czynnikach rankingu SEO Wrocław. Zanim przejdziemy do naszych 10 najlepszych czynników rankingowych, upewnij się, że wszyscy jesteśmy na tej samej stronie, jeśli chodzi o monitorowanie i śledzenie rankingów.
Jak monitorować rankingi wyszukiwarek

Zanim poprawisz swój ranking SEO, musisz znać swój punkt wyjścia.

Można to znaleźć na kilka sposobów. Po pierwsze, możesz wyszukiwać w Google przy użyciu terminów, których Twoim zdaniem będą używać Twoi klienci. Użyj w przeglądarce okna incognito lub incognito, aby personalizacja Google nie zniekształcała wyników. Zobacz, gdzie pojawiają się Twoje treści.

Monitorować rankingi w wyszukiwarkach

Jest to jednak niepraktyczne w przypadku dużych witryn z setkami stron, więc prawdopodobnie będziesz potrzebować narzędzia, które Ci pomoże.

Na przykład dzięki SEMrush możesz wpisać swoją domenę w polu wyszukiwania, poczekać na uruchomienie raportu i zobaczyć najlepsze bezpłatne słowa kluczowe, które oceniasz. Lub użyj ich modułu do śledzenia pozycji słów kluczowych, aby śledzić dokładne słowa kluczowe, dla których próbujesz uzyskać pozycję.

Ale SEMrush to tylko jedna z wielu opcji. Zapoznaj się z innymi narzędziami do badania słów kluczowych w naszym przewodniku.

BONUS: Jeśli chcesz dowiedzieć się, czym różnią się Google Ads od Facebook Ads, sprawdź ten artykuł.

Przyjrzyjmy się teraz szczegółowo głównym czynnikom rankingowym i sposobom opanowania optymalizacji pod kątem wyszukiwarek Google. W końcu w SEO chodzi o zdobycie pierwszego miejsca w Google.
Top 10 aktualnych czynników rankingowych dla Google.

 

1. Bezpieczna i dostępna witryna internetowa

Nic dziwnego, że pierwszy z naszych czynników w rankingu SEO ma związek z odpowiednim rodzajem adresu URL. W szczególności jest to adres URL, do którego roboty Google mogą łatwo dotrzeć i zaindeksować.

Innymi słowy, Google musi mieć możliwość odwiedzenia adresu URL i przyjrzenia się zawartości strony, aby zrozumieć, co to jest. Aby pomóc botom, będziesz potrzebować:

Witryna internetowa utworzona za pomocą dobrze zakodowanego narzędzia do tworzenia witryn
Plik robots.txt, który informuje Google, gdzie może, a gdzie nie może wyszukać informacji o Twojej witrynie
Mapa witryny z listą wszystkich Twoich stron

Strona na WordPressie?

Jeśli korzystasz z witryny WordPress, możesz skonfigurować mapę witryny za pomocą SEO Yoast. W przeciwnym razie możesz użyć generatora map witryn online.

używaj map witryn, aby usprawnić indeksowanie — czynniki wpływające na ranking SEO

HTTPS nie jest czynnikiem decydującym o tym, czy zindeksować stronę, ale John Mueller z Google napisał na Twitterze, że jest to „lekki czynnik rankingowy” i że „posiadanie HTTPS jest świetne dla użytkowników”. W OptinMonster zgadzamy się.

Czynniki rankingu SEO obejmują bezpieczeństwo witryny.

Jeśli nie włączyłeś jeszcze zabezpieczeń SSL w swojej witrynie, przejdź tam.

 

2. Szybkość strony (w tym szybkość strony mobilnej)

Szybkość strony od lat jest wymieniana jako jeden z najważniejszych czynników w rankingu SEO. Google chce poprawić wrażenia użytkowników w sieci, a szybko ładujące się strony internetowe to zrobią.

Firma Google ogłosiła aktualizację algorytmu wyszukiwarki koncentrującą się na szybkości stron mobilnych, która zaczęła wpływać na witryny od lipca 2018 r. Jeśli witryna nie ładuje się szybko na urządzeniach mobilnych, może to zostać ukarane.

Skorzystaj z mobilnego narzędzia testowego Google, aby zobaczyć, jak wypada Twoja witryna.

A jeśli używasz WordPress, zapoznaj się z tymi wskazówkami, aby przyspieszyć witrynę WordPress od WPBeginner.

Ale najlepszym pomysłem jest rozpoczęcie korzystania z Google Search Console, jeśli jeszcze nie rozpocząłeś pozycjonowanie stron we Wrocławiu. Zawiera całą sekcję poświęconą aktualizowaniu wydajności witryny, w tym szybkości.

Aby uzyskać bardziej szczegółowe informacje, zapoznaj się z tym przewodnikiem, jak korzystać z Google Search Console w celu ulepszenia SEO.

3. Przyjazność dla urządzeń mobilnych

Chociaż mówimy o urządzeniach mobilnych, użyteczność na urządzeniach mobilnych jest kolejnym ważnym czynnikiem w rankingu SEO. Więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych niż komputerów stacjonarnych w celu uzyskania dostępu do sieci i to jest jeden z powodów, dla których wprowadzono zmiany w sposobie, w jaki Google klasyfikuje wyniki wyszukiwania.

Indeks Google mobile-first jest już rzeczywistością, co oznacza, że uzyskuje wyniki najpierw z witryn zoptymalizowanych pod kątem urządzeń mobilnych, a nie witryn przyjaznych dla komputerów stacjonarnych. Jeśli Twoja witryna nie jest zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych, możesz niepotrzebnie zaniżać klasyfikację.

W tym artykule przyjrzymy się wielu czynnikom pozycjonowanie strony internetowej Wrocław SEO, które pomogą Ci położyć podwaliny pod dobre rankingi w wyszukiwarkach, ale musisz też martwić się wrażeniami użytkowników, gdy odwiedzają Twoją witrynę.

Klarowna i responsywna strona internetowa

Należy wziąć pod uwagę, czy:

  • Miej responsywną witrynę, która automatycznie zmienia rozmiar, aby dopasować się do urządzenia
  • Używaj dużych czcionek, aby zapewnić czytelność na małym ekranie
  • Uwzględnij dostępne menu, aby ułatwić nawigację w witrynie
  • Upewnij się, że najważniejsze treści nie są zasłonięte reklamami

Więcej wskazówek na temat projektowania przyjaznego dla urządzeń mobilnych, aby poprawić rankingi wyszukiwania Google, znajdziesz w naszym przewodniku dotyczącym poprawy współczynnika konwersji z urządzeń mobilnych.

Jeśli masz zespół, czas i energię, możesz chcieć poznać Google AMP (przyspieszone strony mobilne). Zaletą jest to, że Twoje strony ładują się niemal natychmiast z urządzeń mobilnych. Krążyły również pogłoski, że Google plasuje witryny zbudowane przy użyciu AMP wyżej niż inne.

Wadą jest to, że musisz utworzyć kolejną wersję swojej witryny zgodnie z wytycznymi AMP. Wtedy musisz wszystko utrzymywać. Jak możesz sobie wyobrazić, ten projekt może zająć dużo czasu.

Ale niezależnie od tego, czy zdecydujesz się wypróbować Google AMP, nadal musisz upewnić się, że Twoja witryna jest w 100% zoptymalizowana pod kątem urządzeń mobilnych.

4. Wiek domeny, adres URL i uprawnienia

Czy wiesz, że prawie 60% witryn znajdujących się w pierwszej dziesiątce wyszukiwań w Google ma trzy lata lub więcej? Dane z dwumilionowego badania Ahrefs sugerują, że bardzo niewiele witryn poniżej jednego roku osiąga ten ranking.

Więc jeśli masz swoją witrynę od jakiegoś czasu i zoptymalizowałeś ją, korzystając ze wskazówek zawartych w tym artykule, to już jest plus.

W tym przewodniku odpowiemy na pytanie „co oznacza SEO” i przedstawimy podstawowe czynniki pozycjonowania, których potrzebujesz, aby zdominować wyniki wyszukiwania.

Pod koniec tego artykułu będziesz mieć dobrze zoptymalizowaną witrynę, która przyniesie Ci więcej korzyści.

Ekskluzywny bonus: Pobierz ściągawkę z czynników rankingowych SEO, aby szybko podnieść rankingi w wyszukiwarkach.

Stworzyliśmy ten poręczny spis treści, jeśli chcesz przeskoczyć do czynników rankingu SEO, które Cię najbardziej interesują:

Jakie są najważniejsze czynniki rankingu SEO?

  • Bezpieczna i dostępna witryna internetowa
  • Szybkość strony (w tym szybkość strony mobilnej)
  • Przyjazność dla urządzeń mobilnych
  • Wiek domeny, adres URL i uprawnienia
  • Zoptymalizowana treść
  • Techniczne SEO
  • Doświadczenie użytkownika (RankBrain)
  • Znajomości
  • Sygnały społeczne
  • Prawdziwe informacje biznesowe

Zalecane zasoby: Potrzebujesz większego ruchu w witrynie? Dowiedz się, jak zająć pierwsze miejsce w Google dzięki naszemu Kompletnemu przewodnikowi po SEO w 2020 roku.

Na samym końcu tego artykułu w końcu odpowiemy na pytanie, które wisi nad większością początkujących uczących się SEO: co jest ważniejsze, aby zadowolić Google czy moich odbiorców?

Zanim przejdziemy do szczegółów każdego czynnika rankingowego, przyjrzyjmy się podstawom działania rankingów wyszukiwarek.
Zrozumienie SEO lub „Jak uzyskać wyższą pozycję w Google?”

Wiele osób zastanawia się, jak działają rankingi Google. Zanim więc przejdziemy do faktycznych czynników rankingowych w wyszukiwarkach, zacznijmy od odpowiedzi na kilka podstawowych pytań, które większość ludzi ma na temat SEO.

Co to jest „ranking” w SEO?

Jak być może wiesz, SEO oznacza optymalizację pod kątem wyszukiwarek, co oznacza po prostu zwiększenie prawdopodobieństwa zajmowania stron internetowych w wyszukiwarkach. Ale bądźmy szczerzy: w tym momencie to naprawdę oznacza Google.

A jak to dokładnie działa? Rozbijmy to.

W SEO ranking odnosi się do pozycji Twoich treści na stronach wyników wyszukiwania (SERP). Ranking # 1 oznacza, że gdy ludzie wyszukują określone hasło, Twoja strona internetowa jest pierwszym wynikiem (z wyjątkiem promowanych wyników, fragmentów i pól odpowiedzi, które omówimy w dalszej części tego przewodnika).

Pojawienie się w pierwszej trójce pod względem wyników jest świetne, ponieważ współczynniki klikalności rosną wraz ze zbliżaniem się do # 1, jak widać na poniższym obrazku dostarczonym przez Backlinków:

W niektórych przypadkach nazwa domeny ma znaczenie. Chociaż Google nakłada kary za domeny z dopasowaniem ścisłym (te, w których docelowe słowo kluczowe znajduje się w adresie URL), kara ta dotyczy zwykle witryn spamujących o niewielkiej zawartości.

Zdobądź Domain Authority i polepsz swoje SEO.

Badania Moz pokazują, że domeny z dopasowaniem ścisłym uznane za istotne, wartościowe i wysokiej jakości mogą z tego powodu wzrosnąć ich rankingi. Jeśli jednak masz już założoną witrynę internetową, nie musisz szukać domeny, która dokładnie pasuje do Twojej firmy.

Najlepsza droga do wyboru domeny? Skoncentruj się na adresie URL, który odzwierciedla Twoją firmę i zamiast tego zoptymalizuj go!

Jeśli chodzi o czynniki rankingowe w wyszukiwarkach, autorytet ma znaczenie. Jak zobaczysz, jest to zwykle połączenie wysokiej jakości treści (patrz następna wskazówka) i sygnałów SEO poza stroną, takich jak linki przychodzące i udostępnienia społecznościowe. A dzięki EAT może obejmować również autorytet twórcy treści.

Moz zakodował to jako wyniki Page Authority i Domain Authority, oba sklasyfikowane od 0 do 100, które wskazują, jakie jest prawdopodobieństwo, że dana strona lub domena zajmie pozycję w wynikach wyszukiwania.

Możesz zweryfikować uprawnienia domeny lub uprawnienia strony za pomocą Open Site Explorer. Po prostu podłącz swój adres URL do pola wyszukiwania w witrynie, a otrzymasz raport zawierający informacje o autorytecie domeny, autorytecie strony, ustalonych linkach i nowych linkach.

 

Przyjrzymy się dokładniej praktykom łączenia, aby poprawić rankingi SEO w wskazówce nr 8.

5. Zoptymalizowana treść

Dużo rozmawialiśmy o treści w tym przewodniku po rankingach Google SEO. Dzieje się tak, ponieważ jest to jeden z najważniejszych czynników rankingowych wyszukiwania (właśnie tam, w obszarze User Experience, Links i RankBrain, które omówimy za chwilę).

Przyjrzyjmy się teraz, co tak naprawdę oznacza optymalizacja treści SEO.

Jak powiedzieliśmy w naszym przewodniku po badaniach słów kluczowych, algorytm wyszukiwania Google opiera się na słowach kluczowych. Są to słowa i wyrażenia, których używają użytkownicy szukający informacji. Są to również słowa i wyrażenia opisujące tematy, których dotyczy Twoja witryna.

Idealnie, te pasują. Dlatego tak ważne jest używanie słów kluczowych w treści.

Zduplikowana treść to negatywny czynnik w rankingu SEO, który należy wziąć pod uwagę. W przypadku SEO zawsze najlepsza jest świeża i oryginalna treść. Jeśli masz podobną treść, poinformuj Google, która z nich powinna być uznana za najbardziej wiarygodną, używając kanonicznych adresów URL.

Ale jednym z największych pytań, które zadajemy sobie w OptinMonster, jest to, jak używać słów kluczowych LSI do optymalizacji treści. Zacznijmy więc od tego.

Zrozumienie słów kluczowych LSI i rankingów SEO

W przeciwieństwie do obsługa Google Ads, SEO to nie tylko główne słowo kluczowe. Ważne jest również uwzględnienie terminów związanych z głównymi wyszukiwanymi hasłami. Są to tak zwane słowa kluczowe LSI (latent semantic indexing). Zapewniają pewnego rodzaju skojarzenia słów online, dzięki którym Google wie, jakie wyniki wyświetlić.

Na przykład użycie odpowiednich słów kluczowych LSI powie Google, że kiedy ludzie wpiszą „mini”, Twoja strona będzie pasować do samochodu, a nie do spódnicy i odwrotnie. Przy okazji, jeżeli chcesz rozpocząć kampanię reklamową w Google i zamierzasz sprawdzić Cennik Google Ads, sprawdź IncroMedia.pl.

LSI słowa kluczowego – czynnik rankingu SEO

Należy zauważyć, że ponieważ coraz więcej osób przeprowadza wyszukiwania głosowe, optymalizacja treści obejmuje optymalizację pytań i wyszukiwań w języku naturalnym. Oznacza to, że niektóre słowa kluczowe LSI będą dłuższe, ponieważ ludzie mówią inaczej niż to, co wpisują.

Pomyśl o tym: powiedzmy, że jesteś właścicielem restauracji. Połowa Twoich klientów rozumie wyrażenie „najlepsza restauracja w pobliżu”. Jednak podczas wyszukiwania głosowego użytkownicy wyszukują również hasło „jaka jest najlepsza restauracja w Montrealu”.

Mimo że te dwa pytania dotyczą tego samego, wynik Google może wyglądać inaczej. Użycie słów kluczowych LSI to jeden ze sposobów na upewnienie się, że Twoja restauracja zajmuje oba zestawy pytań. Im bardziej pomożesz Google zrozumieć Twoje treści, tym większe jest prawdopodobieństwo, że zajmiesz pozycję w swojej niszy.

Oto jednak ważna kwestia: upychanie słów kluczowych jest zabronione, ponieważ prowadzi do słabej jakości stron internetowych i szkodzi pozycjom SEO.

Dlatego upewnij się, że po skierowaniu słowa kluczowego na słowo kluczowe umieszczasz je (i słowa kluczowe LSI) tylko w organiczny i naturalny sposób.

Poznaj zamiar wyszukiwania pod kątem optymalizacji treści

Zamiar wyszukiwania jest również ważny podczas optymalizacji treści. Oznacza to zrozumienie, czego ludzie faktycznie szukają, kiedy wpisują wyszukiwane słowa kluczowe.

Na przykład załóżmy, że jako słowo kluczowe, dla którego chcesz uzyskać ranking, wskazałeś „Nieruchomości na Florydzie”. Możesz pomyśleć, że pisanie treści dla osób szukających nieruchomości na Florydzie to dobry pomysł. Ale jeśli wśród osób, które wyszukują to hasło, są również agenci nieruchomości, którzy chcą sprzedawać na Florydzie, Twoje treści nie będą odpowiadały ich potrzebom, a Twoja strona nie będzie się zajmować rankingiem.

Dzięki serii niskich współczynników klikalności i wysokich współczynników odrzuceń (o których omówimy bardziej szczegółowo za chwilę), Google zauważy, że Twoje treści nie odpowiadają celom wyszukiwania użytkownika.

Czasami to, czego szukają ludzie, jest jasne. Na przykład, jeśli używają słowa „porównaj”, prawdopodobnie próbują zdecydować, czy kupić jakiś produkt. A jeśli używają słowa „kup”, chcą dokonać zakupu.

Używane przez nich słowa kluczowe będą się zmieniać według własnego uznania:

  • Wyszukaj konkretną witrynę (nawigacja)
  • Uzyskaj odpowiedź na (informacyjne) pytanie
  • Znajdź informacje przed dokonaniem zakupu (ankieta)
  • Dokonaj zakupu (transakcyjne)

Dobrze zoptymalizowane witryny biznesowe będą zawierać treści dla każdego z tych rodzajów badań.

Jak poznać użytkownika?

Jak więc upewnić się, że słowo kluczowe odpowiada intencjom użytkownika? Idź prosto do źródła!

Otwórz wyszukiwarkę Google w swojej prywatnej przeglądarce i wprowadź słowo kluczowe. Zobacz, które wyniki są obecnie w rankingu i określ, czy Twoje treści będą pasować. W przeciwnym razie musisz ponownie rozpocząć badanie słów kluczowych. Jeśli tak, skorzystaj z okazji i zobacz, dlaczego niektóre strony są w rankingu.

Możesz przeprowadzić analizę konkurencji 10 najlepszych wyników SERP, aby zobaczyć, jak możesz ulepszyć swoje treści! Następnie możesz w pełni zoptymalizować swoje treści, poprawiając je w porównaniu z aktualnymi wynikami wyszukiwania.

Wciąż trochę zdezorientowany? Dowiedz się więcej o rankingach słów kluczowych, słowach kluczowych LSI i zamiarach słów kluczowych tutaj.

Czy długość treści jest czynnikiem rankingu SEO?

Krótko mówiąc, tak. Google chce, aby treść była wysokiej jakości i miała określoną długość. Chociaż nigdy nie jest wskazane pisanie więcej słów tylko po to, aby wydłużyć tekst, jeśli temat wymaga głębi, nadaj mu głębię.

Badania sugerują, że treści zawierające ponad 2000 słów plasują się na pierwszych dziesięciu pozycjach w rankingach wyszukiwarek Google.

Nie jest to zasada utrwalona w kamieniu i pewnością są wyjątki. Ale z reguły treść powinna zawierać około 2 tys. Słów lub więcej, jeśli naprawdę chcesz być konkurencyjny w SERP.

Dłuższe treści, czyli content…

Dłuższe treści przyciągają również więcej linków i udostępnień, które są dwoma innymi ważnymi sygnałami rankingowymi, które omówimy wkrótce.

Google dostarcza coraz więcej odpowiedzi za pośrednictwem pól odpowiedzi, więc jest to kolejny aspekt optymalizacji pod kątem wyższych pozycji w wyszukiwarkach. Oto jak wygląda okienko odpowiedzi:

Z naszego doświadczenia wynika, że optymalizacja pól odpowiedzi oznacza:

Odpowiadać na pytania
Uwzględnij pytania jako tytuły z odpowiednio sformatowanymi tagami tytułów (więcej na ten temat w następnej wskazówce)
Upewnij się, że odpowiedzi są poprawne, istotne i niezbyt długie
Kieruj treści na słowa kluczowe, które mają już pola odpowiedzi
Dodaj listy lub tabele

Jednak pożądana „pozycja zerowa” ma swoją wadę:

Czasami uniemożliwia to klikanie Twojej witryny.

Klikalność witryny nie zawsze skuteczna…

Ponieważ ludzie od razu otrzymują odpowiedź na swoje pytanie, może nie mieć powodu, aby kontynuować treść. Oznacza to, że 100 000 osób może zobaczyć Twoją lokalizację w polu odpowiedzi, ale tylko 10 000 osób faktycznie kliknęło artykuł.

Ale bądźmy szczerzy: uzyskanie tej pozycji zerowej jest kluczowe, ponieważ oznacza, że Google przywiązuje dużą wagę do treści (co jest zawsze pochlebne), uzyskasz znacznie większą rozpoznawalność marki, a także uzyskasz większy ruch niż Ty. nie mieć.

Ponadto, jeśli nie dostaniesz tego miejsca, zrobi to ktoś inny.

Użyj wideo, aby poprawić rankingi SEO.

Według Cisco treści wideo będą stanowić 80% ruchu internetowego do 2021 roku.

Z naszego podsumowania statystyk marketingu wideo wynika, że:

  1. Ludzie oglądają filmy ze wszystkich grup wiekowych
  2. Około 79% ludzi wolałoby obejrzeć film wideo niż przeczytać post na blogu
  3. Ludzie używają wideo, aby pomóc im w podejmowaniu decyzji o zakupie (pamiętasz te badania transakcyjne?)

Podsumowanie? Zacznij uwzględniać wideo w swojej strategii treści. Film jest odtwarzany, udostępniany i linkowany, co daje wiele sygnałów, które zwiększają Twoje rankingi wyszukiwania.

6. Odniesienia techniczne

Powiedzieliśmy wcześniej, że dobry kod jest jednym z aspektów optymalizacji treści w celu uzyskania lepszych rankingów w wyszukiwarkach. Może to onieśmielać, zwłaszcza jeśli jesteś bardziej kowalem, a mniej „technikiem”.

Oto kilka rzeczy, które możesz kontrolować, nawet jeśli nie jesteś programistą:

  1. Dodaj frazy kluczowe w tytułach stron, w tym miejscu Google najpierw sprawdza, jaka treść jest odpowiednia dla danego wyszukiwania
  2. Użyj tagów nagłówka, aby wyświetlić hierarchię treści, zaczynając od tytułu na h1, a następnie użyj h2 lub h3 dla napisów
  3. Utwórz meta opis, który przemawia do czytelników i zawiera frazę kluczową
  4. Te krótkie i chwytliwe opisy meta powinny mieć około 160 znaków
  5. Użyj fraz kluczowych w tagach alt obrazu, aby pokazać, jak te obrazy są powiązane z główną treścią
  6. Tagi Alt pomagają również osobom niedowidzącym w korzystaniu z witryny za pomocą czytników ekranu.
  7. Użyj znaczników schematu, aby poinformować Google, jakiego rodzaju treści tworzysz

Wtyczka SEO

Możesz to wszystko łatwo skonfigurować za pomocą wtyczki takiej jak All in One SEO, jest to najlepsza wtyczka SEO WordPress na rynku.

Dzięki All in One SEO możesz ustawić frazę kluczową, a także dodatkowe frazy kluczowe, a analiza TruSEO na stronie oceni, jak dobrze Twoje strony i posty zostały zoptymalizowane. Ponadto zapewnia praktyczną listę kontrolną, której możesz użyć do wprowadzenia ulepszeń.

Lista kontrolna SEO na stronie zawiera również inteligentny generator metatagów, dzięki czemu można łatwo zdefiniować tytuły SEO i opisy meta z dynamicznymi polami, takimi jak bieżący rok, miesiąc, pola niestandardowe, informacje o autorze itp.

Inne potężne funkcje All in One SEO obejmują znaczniki schematu, inteligentne mapy witryn XML, edytor robots.txt, sprawdzanie statusu SEO i wiele więcej.

7. Doświadczenie użytkownika (RankBrain)

Od jakiegoś czasu Google używa sztucznej inteligencji do lepszego pozycjonowania stron internetowych. Nazywa ten sygnał RankBrain. Obejmuje to inne sygnały, które wpływają na ranking Twojej wyszukiwarki. Obejmują one:

Współczynnik klikalności: odsetek osób, które kliknęły, aby odwiedzić Twoją witrynę po wyświetleniu wpisu w wynikach wyszukiwania
Współczynnik odrzuceń (w tym sklejanie pogo): liczba osób, które klikają Twoją stronę i szybko wracają do wyników wyszukiwania
Czas przebywania: jak długo użytkownicy pozostają w Twojej witrynie po przybyciu

Jeśli ludzie wylądują w Twojej witrynie, nie lubią jej i wrócą, Google uzna, że nie ma to związku z ich potrzebami. Jeśli tak zrobi wystarczająca liczba osób, Twoja witryna może mieć trudniej w rankingu wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania.

To prawdopodobnie dobry wskaźnik, że Twoje treści nie są zgodne z intencjami osoby wyszukującej. Może być konieczne cofnięcie się i skierowanie reklamy w Google na skuteczniejsze słowo kluczowe.

Z drugiej strony, jeśli ktoś kliknie Twoją stronę internetową i zostanie w pobliżu przez chwilę, sygnalizuje to Google, że treść jest odpowiednia dla ich wyszukiwania.

Kiedy więc zoptymalizujesz tytuły, opisy i treści, aby uzyskać kliknięcia i dodać wartość z drugiej strony, możesz poprawić rankingi w wyszukiwarkach.

8. Linki

Jak powiedzieliśmy na początku, sieć zbudowana jest z linków. Więc oczywiście linki są kluczowym sygnałem rankingowym SEO. Należy wziąć pod uwagę trzy rodzaje linków:

  1. Linki przychodzące
  2. Linki wychodzące
  3. Linki wewnętrzne

Wszystkie trzy są zwykle powiązane z opisowym tekstem kotwicy.

Linki przychodzące

Google używa linków przychodzących, aby określić, na ile miarodajne i trafne są Twoje treści.

Idealnie byłoby, gdyby wiarygodna witryna zawierała odpowiednie łącze do Twojej witryny w niektórych treściach. Jeśli ktoś zaufany umieści link do Twojego zasobu content marketingu, będzie on lepiej oglądany, niż gdyby jakaś przypadkowa osoba z linkami do witryny o niskiej jakości.

Prawdopodobnie słyszałeś o linkach przychodzących zwanych „linkami zwrotnymi”. Twoim celem jest zdobycie jak największej liczby wiarygodnych witryn, do których można Cię skierować. Oznacza to również, że chcesz mieć bardzo mało linków przychodzących z domen o niskiej jakości.

Możesz znaleźć swoje linki przychodzące za pomocą narzędzia takiego jak SEMrush lub dowolnego narzędzia do badania słów kluczowych udostępnionego wcześniej w tym przewodniku.

Linki wychodzące

Jednocześnie chcesz pokazać, że tworzysz wysokiej jakości treści dla swoich gości. Polega ona na wykorzystaniu linków wychodzących poprzez linki do odpowiednich i autorytatywnych stron w Twojej niszy.

Czy to oznacza, że powinieneś po prostu udostępnić mnóstwo linków wychodzących, aby zbudować swój autorytet? Absolutnie nie.

Wszystko to oznacza, że podczas prowadzenia badań należy czerpać inspirację wyłącznie z zaufanych źródeł o wysokim autorytecie w dziedzinie domeny. Szczerze mówiąc, dla dobra użytkowników i tak powinieneś to zrobić, aby mieć pewność, że dostarczasz najwięcej korzyści.

Linki wewnętrzne

Wreszcie, linkowanie do własnej treści może pomóc w linkowaniu stron do Google i Twoich gości, czyniąc każdą stronę bardziej wartościową. Jeśli masz autorytatywną stronę i link do innej strony w swojej witrynie, pomaga to odwiedzającym znaleźć drugą stronę, a także przekazuje pewien autorytet.

Pomaga to tej drugiej stronie poprawić jej pozycję w wyszukiwarkach.

Tworząc nową zawartość, upewnij się, że tworzysz silną sieć wewnętrznych linków, aby Twoje strony mogły się wzajemnie wspierać. Nie zapomnij też o tym, co powiedzieliśmy na początku tej sekcji:

Wszystkie trzy typy linków odnoszą się do opisowego tekstu kotwicy. Kiedy dodajesz link do fragmentu tekstu w treści, tekst ten powinien opisywać, dokąd prowadzi łącze!

Powiązane zasoby: Sprawdź Ultimate Guide to SEO Link Building, aby poznać wskazówki i techniki używane przez ekspertów do tworzenia wysokiej jakości linków.

9. Sygnały społeczne

Kiedy ludzie udostępniają Twoje treści w mediach społecznościowych, jest to kolejny znak ich wartości. Badanie Cognitive SEO przeprowadzone na 23 milionach akcji wykazało ostateczny związek między udziałami społecznościowymi a rankingami wyszukiwarek.

Oficjalne słowo Google mówi, że udziały społecznościowe nie są bezpośrednim czynnikiem rankingowym. Linki z Twittera lub Facebooka nie są liczone w ten sam sposób, jak linki z innych wiarygodnych witryn.

Nie można jednak zaprzeczyć, że strony zajmujące najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google mają zwykle duży udział. Chociaż jest to prawdopodobnie spowodowane kilkoma powiązanymi czynnikami:

Więcej udostępnień społecznościowych kieruje większy ruch na samą stronę
Większa liczba udostępnień zwiększa również prawdopodobieństwo, że Twoje treści będą tworzyć linki zwrotne.

 

Z tego powodu zdobywanie większej liczby udostępnień społecznościowych pomaga w pozycjonowaniu w wyszukiwarkach, choćby pośrednio.

Social Media a SEO

Nie tylko musisz sam być obecny w mediach społecznościowych, ale musisz także ułatwić udostępnianie treści i wzmacniać te sygnały społecznościowe. Mamy kilka świetnych wskazówek, jak to zrobić w naszym przewodniku po blogowaniu gości oraz w naszym przewodniku po powiększaniu listy e-mailowej w mediach społecznościowych.

Zdecydowanie zalecamy również użycie wtyczki takiej jak Smash Balloon:

Smash Balloon umożliwia łatwe wyświetlanie Twojego kanału z Twittera, Facebooka i Instagrama bezpośrednio na Twojej stronie. Lub, jeśli chcesz być bardziej agresywny, niedawno utworzył kampanię pop-up zaprojektowaną w celu rozwoju mediów społecznościowych, wykonując następujące czynności:

Szablon marketingu w mediach społecznościowych

Ta mała kampania jest wystarczająco potężna, aby zbudować Twoją markę w mediach społecznościowych.

10. Aktualne informacje biznesowe

Ta ostatnia wskazówka jest ważna dla firm kierujących reklamy na określone obszary lokalne. Obecność lub brak informacji biznesowych jest jednym z najważniejszych lokalnych czynników rankingowych SEO.

 Pozycjonowanie Lokalne Wrocław

Dlatego ważne jest, aby zadbać o takie obszary jak:

  1. NAP (nazwa, adres, numer telefonu)
  2. Listy firm w Google Moja Firma i na Facebooku
  3. Recenzje tych witryn i odpowiednich katalogów, takich jak Yelp i inne
  4. Właściwe lokalne terminy wyszukiwania

Otóż to! Znasz już podstawowe czynniki rankingowe SEO pozycjonowanie lokalne Wrocław. Aby uzyskać więcej przydatnych informacji, zapoznaj się z naszymi innymi przewodnikami SEO:

Wskazówki dotyczące SEO i sprawdzone metody ekspertów, jak używać SEO do generowania leadów?

Będziesz chciał sprawdzić te statystyki SEO, które pomogą Ci zwiększyć ruch w Twojej witrynie poprzez lokalne pozycjonowanie stron.

Lokalne pozycjonowanie stron to najpopularniejsze działanie dla stron przedsiębiorców. Jeśli znajdujesz się w którymś z tych miast, wejdź i napisz:

  1. Pozycjonowanie Stron Wrocław
  2. Pozycjonowanie Stron Bydgoszcz
  3. Pozycjonowanie Stron Gorzów Wielkopolski
  4. Pozycjonowanie Stron Zielona Góra
  5. Pozycjonowanie Stron Kraków
  6. Pozycjonowanie Stron Jelenia Góra
  7. Pozycjonowanie Stron Legnica
  8. Pozycjonowanie Stron Lubin
  9. Pozycjonowanie Stron Gdynia
  10. Pozycjonowanie Stron Głogów
  11. Pozycjonowanie Stron Gdańsk
  12. Pozycjonowanie Stron Łódź
  13. Pozycjonowanie Stron Toruń
  14. Pozycjonowanie Stron Zduńska Wola
  15. Pozycjonowanie Stron Bielsko-Biała

Regionalne Pozycjonowanie Stron

A jeżeli potrzebujesz pozycjonowania na region lub województwo, sprawdź tutaj:
  1. Pozycjonowanie Stron Śląsk

Zakończmy jednak dyskusję na temat problemu, który przyszedł do głowy każdemu nowemu SEOwcowi.
Czy powinieneś starać się zadowolić swoich odbiorców, czy zadowolić Google?

Na tym właśnie polega istota SEO. Czy celem jest tworzenie treści, które Google może z łatwością odczytywać i kategoryzować, czy też chodzi o tworzenie treści, które będą atrakcyjne dla Twoich użytkowników?

Niestety, odpowiedź jest znacznie mniej ostateczna, niż prawdopodobnie byś sobie życzył: obie.

Pytanie, który z tych dwóch aspektów jest ważniejszy, przypomina pytanie, która strona nożyczek jest ostrzejsza. Obie części SEO muszą być na miejscu, aby uzyskać dobrą pozycję w rankingu. To mówi…

Nigdy nie musisz poświęcać doświadczenia użytkownika (UX), aby zadowolić Google. To tylko zirytuje twoją publiczność, co, jak na ironię, ukarze cię w Google!

Należy również pamiętać, że chociaż pozycja w Google może pomóc w przeniesieniu Twojej firmy na wyższy poziom, Google nigdy nie będzie Twoim płacącym klientem. Z drugiej strony twoi czytelnicy mogliby.

 

BONUS: Sprawdź koszty prowadzenia Kampanii Reklamowej Google w CENNIK GOOGLE ADS.

Czas wprowadzić czynniki SEO w życie.

Jeśli więc chcesz uzyskać najlepsze wskazówki dotyczące SEO, oto one:

Twórz niesamowite treści, które pokochają Twoi użytkownicy. Następnie, z taką energią, zoptymalizuj te treści, aby pomóc Google zrozumieć, dlaczego Twoi odbiorcy tak bardzo je uwielbiają. Ale zawsze, cokolwiek się stanie, zacznij od użytkownika.

Wielomiliardowy przemysł SEO sprowadza się po prostu do tego co powyżej.

Po 10 kluczowych czynnikach SEO…

Czy jesteś początkującym uczniem SEO czy doświadczonym ekspertem w dziedzinie SEO? Tak czy inaczej, chcielibyśmy usłyszeć od Ciebie. Skontaktuj się z nami na Facebooku lub Twitterze i powiedz nam, co Twoim zdaniem jest sekretem łamania SEO.

Więcej niesamowitych samouczków znajdziesz na naszym kanale YouTube. Mamy wiele filmów, które pomogą Ci ulepszyć Twoją grę w marketing e-mailowy.

Wreszcie, mimo że SEO jest świetne, zdecydowanie nie jest to jedyny czynnik, który należy wziąć pod uwagę. Gdy ruch organiczny dotrze do Twojej strony, musisz go przekonwertować. IncroMedia to sposób do optymalizacji konwersji nr 1 na świecie, który pomaga zwiększyć ruch, poszerzyć listę e-mailową i zwiększyć dochody.

Na co czekasz? Dołącz do ludzi, którzy nie przypadkowo odnoszą sukces w sieci, zamawiając Pozycjonowanie Strony od IncroMedia już dziś!